عیدی ویژه همراه اول به مناسبت عید فطر + روش فعال‌سازی هدیه ویژه ایرانسل به مناسبت عید سعید فطر + روش فعالسازی چطور با ChatGPT عکس‌هایمان را به سبک‌ انیمیشن‌های استودیو «جیبلی» درآوریم؟ اولین اشتباه آمریکا، آخرین اشتباه آن‌هاست | هر نوع ماجراجویی، آغازی بر سقوط یک امپراتوری استکباری خواهد بود ویژگی جدید اینستاگرام معرفی شد: تماشای سریع‌تر ریلزها تاریخ جدید لیست‌شدن توکن پاوز مشخص شد | آیا پاوز در بایننس هم لیست می‌شود؟ طرح استفاده از هوش مصنوعی در درمان برای اولین بار در کشور در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود آیفون ۱۷ به قابلیت فیلم‌برداری 8K مجهز می‌شود مقایسه ضخامت گلکسی S۲۵ اج و S۲۵ اولترا + ویدئو ایرانسل در برخی شهر‌های مازندران قطع شد + علت (۶ فروردین ۱۴۰۴) شمار مسافران اتوبوس‌های بین‌شهری به مقصد مشهد از نیم‌میلیون‌نفر فراتر رفت | زائران بلیت رفت و برگشت را همزمان تهیه کنند ویدئو | حرکات شگفت‌آور ربات انسان‌نمای Unitree ویدئو | حالا راه‌رفتن ربات انسان‌نمای Figure بیشتر شبیه انسان است شهرداری مشهد برای تسهیل اسکان زائرین، ۴۲ مرکز اضطراری راه‌اندازی کرده است نقش سرمایه‌گذاری در دانش‌بنیان‌ها در افزایش تولید و رشد اقتصادی سامسونگ، مدیرعامل خود را از دست داد + علت اولین کسوف ۲۰۲۵ | خورشیدگرفتگی در ایران قابل مشاهده است؟ ارتقای شبکه مخابرات خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۴ لوگو شرکت گوگل در آستانه نوروز ۱۴۰۴ تغییر کرد + عکس دسته جدید ایکس باکس برای گیمرهای دارای محدودیت‌های حرکتی رونمایی شد + عکس دو فضانورد آمریکایی پس از ۹ ماه سرگردانی در فضا با موفقیت به زمین بازگشتند + ویدئو
سرخط خبرها

اقتصاد بازی بیشترین درآمد را در حوزه‌های رسانه‌ای دارد | وجود ۳۲ میلیون گیمر در کشور

  • کد خبر: ۲۰۴۲۱۶
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
اقتصاد بازی بیشترین درآمد را در حوزه‌های رسانه‌ای دارد | وجود ۳۲ میلیون گیمر در کشور
رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: اقتصاد بازی در دنیا از میان اقتصاد‌های محتوایی بیشترین درآمد را دارد و براساس آمار بنیاد ملی بازی‌ها در کشور ۳۲ میلیون گیمر داریم.
مریم دهقان
خبرنگار مریم دهقان

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمدامین آقامیری امروز در نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه و فضای مجازی سلمان که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد محتوا یک موصوع جدی در کشور است. قدرت اقتصادی محتوا در دنیا به حدی است که درامد یک نفر از پلتفرمی مانند نتفلیکس از درآمد سالانه نفت آن کشور بیشتر است و توانسته نیرو‌های زیادی جذب کند و به کسب درآمد برسند.

آقامیری تصریح کرد: اقتصاد بازی در دنیا از میان اقتصاد‌های محتوایی بیشترین درآمد را دارد که در ایران به خوبی پرداخته نشده است و نیاز به زنجیره تامین دارد که شامل تولید، طراحی و بستر انتشار است که این بخش در تولیدات محتوایی بسیار مهم است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص توسعه بازی در کشور تشریح کرد: براساس آمار بنیاد ملی بازی‌ها در کشور ۳۲ میلیون گیمر داریم؛ یعنی مخاطبان این حوزه در روز به صورت متوسط ۹۰ دقیقه بازی می‌کنند. در کدام رسانه تمامی مخاطبانش به صورت روزانه این حجم از زمان را می‌گذارند؟ این زمان هرچه به رده سنی جوان نزدیک می‌شود بیشتر هم می‌شود.

آقامیری افزود: در صنعت بازی با وجود اینکه تیم‌های خوبی داشتیم و بازی‌های خوبی طراحی کردند، اما به دلیل تحریم نتوانستند محصولات خود را به خوبی منتشر کنند.

وی بیان کرد: رسانه‌های اجتماعی نیز در حوزه تاثیرگذاری اجتماعی و رژیم مصرفی مخاطبان نقش مهمی دارند که درصد قابل توجهی از حضور افراد در یک شبکه ارتباطی را مشخص می‌کند. سال گذشته شبکه‌های خارجی مثل تلگرام و اینستاگرام ترافیک بالایی داشتند، اما امسال شبکه‌های داخلی هم ترافیک بالایی دارند.

آقامیری در ادامه عنوان کرد: روزانه در روبیکا ۷ میلیون نفر، در ایتا ۱۸ میلیون نفر به آن سر می‌زنند و در این بستر مخاطب وجود دارد و اگر محتوای خوب تولید شود دیده هم می‌شود.

دبیر شورای عالی مجازی با اشاره به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در انتشار حوادث غزه و طوفان الاقصی در سطح دنیا تصریح کرد: اگر شبکه‌های اجتماعی نبودند امکان پذیر نبود خبر این اتفاق و مظلومیت‌هایی که در غزه اتفاق افتاده به گوش جهانیان برسد. قطعا اگر شبکه‌های اجتماعی نبودند باز هم شاهد روایت‌های یک طرفه از رسانه‌های بی بی سی و ... بودیم.

وی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان که روز گذشته اتفاق افتاد ابراز کرد: در این حادثه به محض اینکه انفجار رخ داد بازیگران رسانه‌ای دشمن وارد عملیات شدند تا کشور را نا امن جلوه دهند یا با بکارگیری اصطلاح "کار خودشونه" دوباره این تصور را در میان مخاطبان ایجاد کنند یا بگویند کار اتباع است؛ اما، چون مردم درباره چنین مسائلی تجربه دارند دشمن موفق نشد در این مسیر ضربه‌ای بزند، بلکه اتفاق خوبی که افتاد این بود که فعالان فضای محازی به خوبی وارد عمل شدند و همدردی ایجاد کردند و نسبت به حادثه روشنگری داشتند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در پایان تشریح کرد: امروز فرایند خبر رسانی در حوزه طوفان الاقصی توسط شبکه‌های اجتماعی دچار اختلال شده است و نیاز است خبر را به فعالان فضای مجازی برسانیم. همچنین توجه به هوش مصنوعی در تولید محتوا دارای اهمیت است که باید به آن مجهز شویم. هوش مصنوعی محتوا را جذاب‌تر کرده است و اگر نتوانیم بسرعت روی آن سوار شویم به نتیجه نمی‌رسیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->